tiistai 23. elokuuta 2016

Kotijuttuja ja ihania turhakkeita

 
Mä olen viime aikoina karsinut ihan hurjasti tavaraa tästä kodista, jos sitten joitakin turhakkeita hankkinut tilallekin. Yksi jotenkin kamalan ihana turhake on tää munakaappi, jonka tilasin fb:n kautta. On siis ihan pirkanmaalaista käsityötä.

 

Meillä syödään todella paljon kananmunia, jonka vuoksi tää on jatkuvassa käytössä. Tätä ostaessa vähän epäilin, että tuleeko ihan oikeasti käytettyä vai laitanko kirpparille kuukauden päästä, mutta on ollut kyllä oikein toimiva juttu, kaunis ja kuitenkin käytännöllinenkin. Hyvä turhake.




Toisena turhakkeena mä olen ihastunut vesilahtelaisen Linnateräksen rautaisiin lyhtyihin ja amppeleihin. Osan olen ostanut ko. firman kotiesittelyistä, osan löytänyt kirpparilta.


Tummasta lyhdystä tykkään sellaisenaan, sen sijaan alkujaan ns. valkokultaiset amppelit maalasin hopeisiksi, sopivat tähän kotiin mukavammin näin. Tykkään näiden massiivisuudesta, samalla ilmavuudesta.




Tavaran karsimisen lisäksi täällä on pesty tai pesetetty, vähän maton koosta riippuen, kaikki matot, liinat ja verhot. Ne ovat vielä hetkisen odottelemassa ompeluhuoneen puusohvalla lattialle pääsyä, koska pari viikkoa sitten Taaville tehtiin isompi hammasoperaatio ja useamman heikkoon happeen päässeen kulma- ja poskihampaan poisto, jonka vuoksi varauduin oksenteluun ja veritahroihin, ja vähän pienemmässä mittakaavassa samanlainen operaatio on edessä lähiviikkoina Grislillä. Matot pääsevät lattiaan vasta kun kissojen operaatiot on hoidettu kunnialla loppuun. Tai no, Taavia nyt ei näytä ihan hirveästi tää mattokato haittaavaan, pääseehän niiden päälle kuolaamaan tuohon sohvallekin.



 

Ja minä, minä suunnittelen ystävän kanssa pidempää vaellusta vielä tälle syksylle ja olen onnellinen siitä, että voi jo vetää villasukat jalkaan (vaikka kyllä, vielä on kesää jäljellä).


Aurinkoa sun päivääsi. :)

16 kommenttia:

  1. Saisko jotain vinkkiä mikä kaupan nimi oli tai mistä löysit munakaapin? ite etsinyt mutta en ole mistään löytänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaappeja löytyy ainakin sellaisesta fb-ryhmästä kun Maalaisromanttinen kirpputori. Toivottavasti poimit tämän vielä täältä, kun tähän kommenttiin vastaaminen kesti näin pitkään.

      Poista
  2. Ihanat villasukat ja vielä ihanaisempi Taavi<3

    VastaaPoista
  3. Tosi ihanat noi villasukat. Kiva löytö tuo munakaappikin.
    Hyvää tiistai iltaa sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Villasukat on mun heikkous - juuri laskin, että mulla on 15 pitkät villasukat, ja parit taas tilauksessa. hups.

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Eikö vaan. Ihanaa, kun ihmiset osaavat - minähän itse en villasukkia saisi koskaan tehtyä.

      Poista
  5. Kiva munakaappi, voi kissaparkoja ja mainiot amppelit:)
    Villasukat on mulla jalassa kesät,talvet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla myös villasukat miltei aina. Ihan kuumimpaan kesäaikaan ei kykene, mutta heti kun inasen viilenee, niin jo kaivetaan esille. :)

      Poista
  6. Siis what??!!! Vaeltamaan...eräjorma meinas lennähtää persiilleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu juu, me käytiin vetämässä tuossa pari viikkoa sitten päivävaelluksena 35 km täyttä ryteikköä, suunnitelmissa myös 55 km yöreissu. Soittelen sulle joku päivä tästä ja muustakin. :)

      Poista
  7. Aaaa miten ihanat sukat<3<3
    Ja hei tuo munakaappihan on kaukana turhakkeesta:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta. Koska se on kerran aktiivikäytössä, niin eihän se voi olla turhake. :)

      Poista

Kommenttisi tai ajatuksesi ilahduttaa aina. :)